Maysa ve Bulut: Hüt Hüt

Maysa ve Bulut Hikayeleri

Maysa ve Bulut: Hüt Hüt, Maysa elinde kalem kağıt mektup yazmakta babasının yanına hızla koşar, al baba ben mektup yazdım hani bunda hiçbir şey yok der. Hayır baba adresimizi yazdım ben hani ver bakalım ne yazmışsın babası bakar evet bizim yaylak. Çınar ile Bulut sürünün başında dumanda yanlarında Çınar Bulutun yalnız gitmesinden rahatsızdır Bulutla Çınar nerede sürünün başındadır.

Maysa misafirlerini göndermek istemese de artık vakit gelmiştir, yolculuk vakti yani Kervan amca odun kırmakta meşgul Duman ise yanında oturmakta Maysa horozdan rahatsız olduğu için Buluta şu horoza bir şeyler söyle de yanımdan gitsin der Maysa elindeki yumurtaları yere düşürür ve hi diyerek ürker Bulutun ise geyikli mağarada ki mesajı çözmesi gerekmekte o sırada Maysa o amcamın ayakkabısının mesajı neye daldın Bulut, öf Maysa neyse ben her şeyi karıştırdım neyse. Gül seri Maysa'ya bir mektup yazalım, Maysa dedesinin yanına koşar ve dedeciğim yumurtaları kırdım ve verdiğim sözü tutamadım ayakkabıları Buluta söyledim.

Gel bakalım Bulut, Maysa'nın babası Bulut'u çağırır ve mektup der, mektubu Maysaya götürür, Dedesi akşam olduğunda çocuklara bir masal anlatır. Bir gün ormanda bütün kuşlar bir araya gelmiş içlerinde Keklik, Güvercin, Bülbül, Sülün, Kumru ve Hüthüt hepsi. Kuşların gayesi ormanın içinde kendilerine nelerin yapılıp nelerin yapılmaması için bir Padişah seçmekmiş ama bizim Kaf Dağının arkasında bir Padişahımız var demiş Hüt hüt ben size kılavuzluk eder sizi Padişaha götürürüm der. Lakin bir veya iki vadi aşmamız gerek kuşlar demiş olsun demişler dayanırız yeter ki padişahımızı görelim. Bu heyecanla hepsi kanat çırpmışlar, Bülbül Hüthüt'ün yanına gelmiş ben gülü özledim demiş hüthüt daha bir vadi daha geçmedik demiş, Güvercin gelip yem istemiş, artık uçamayacağım baykuş ben viranemi özledim.

Bu Hüt hüt yani Hz. Süleyman'ın postacısı döner ve arkadaşlarına bu yola çıkmamızın gayesi şudur diye anlatır anlatmasına da yani Kuşlar iki vadiyi geçene kadar türlü türlü şeyler görmüş Hüt hüt'ün yol boyu arkadaşlarımıza anlattıkları hepimize birer tecrübe. Bundan sonra ne yapmamız gerektiğini onu meşgul etmememiz gerek diye hepsi evlerine dönmüşler.

Benzer Birkaç Maysa ve Bulut Hikayesi Daha!

Bu hikayeyi beğendiyseniz, neden Maysa ve Bulut koleksiyonumuzdaki diğer eğlenceli hikayelerden birini daha okumuyorsunuz: