Maysa ve Bulut: İlk Cemre

Maysa ve Bulut: İlk Cemre, Duman ormanda gördüğü geyikleri havlamakta, Maysa, Bulut, ve Çınar geyikli mağaradan çıkamazlar. Devran amca gelir, hayırdır çocuklar diye sorar. Devran amcaya ayakkabıdan söz etmek yok der. Maysa, baba o ayakkabı Erez emminin mi? tamam şimdi anladım sana burada olduğumuzu kim söyledi, Yaman dedemi? hani hani nerede? Maysa'ya kızamık şerbeti kaynattım sağ ol Seher bütün vücudu kızamık mı biraz yüzünde vardır bulduğun zaman yedirmeye çalış. Maysa koşarak ablasının yanına gelir ve dere boyu bıtırak, Kiraz da devamında gelin kızlar oturak, bir birlerine bıtırak atmaya devam ederler. Bulut ise ne oturak Çınar da katılır nede durak der. Yaman dede ise Ozanı bulamamışlar ola ki Bora sorar Ozan bizden kaçar mı? dedesi kaçar diye konuşur. Seher, Maysa'ya kızamık şekeri yapmış, Maysa da bunların hepsi benim ben yiyeceğim der.

Devran amca babamın Bora ile olduğunu duyunca çok sevindim biz boş yere panikledik, ah şu babamın Ozan inadı yok mu? hiç sorma diye konuşurlar. Çınar ağacın üzerin de oturan Bulut'a yarın benim ile geyikli mağarasına gelir misin? diye sorar. Bulut neden diye merak eder. Göç vakti geldi, Bulut ise daha çok var. Çınar ilk cemre düştü ama bende geyikli mağarasına gidip mesaj bırakmak isterim hani ileride benimde çocuklarım olur. Acaba bizde bir köye yerleşsek dedem Ozan'ı bulursa olur inşallah bulamaz der Çınar. Gül seri ve Kiraz da aynı konuyu konuşurlar Kiraz bir köye yerleşsek çok iyi olur. Seher lakin buraları hiç özlemeyecek misin ? Kiraz özlerim elbette yinede Yaman dedem Ozanı bulursa bu iş olur Ninesi Kiraz’a şu kabı bana getiriver kızım der Kınalı yerde kızamık şekeri bulur onu yemekte Maysa koşarak kınalının yanına gelir ve o benim şekerim Kınalı sen kızamık mısın da benim şekerimi yersin? Maysa dedesine rastlar ve dede Ozan'ı buldunuz mu? bulamadık belki bizi yaylakta beklemekte. Cemre de düştü artık göçme vakti gelmiştir.

Maysa dedesinin ve ninesinin ortasın da oturmakta ve ninesi ona Cemre ne demek onu anlatmaktadır. Gökte yaşarmış Cemre, uzaktan görüp merak ettiği dünyayı görmeye karar vermiş. Dağların heybeti, ağaçların yeşili, denizlerin mavisi, derelerin şırıltısı onu öyle etkilemiş ki bakmaya doyamamış. Cemre kor bir ateş olmuş artık burada yaşamalıyım demiş, demiş de gökyüzünün mavisine bıraktı vermiş kendini, önce havaya düşmüş Cemre, hava içine alıvermiş Cemreyi, ikinci suya düşmüş Cemre, atmış üzerinden bütün tozları ardından, toprağa düşmüş Cemre, etrafına bakınırken sevdalısını görmüş yanı başında. Cemre'nin bu sevdası baharı müjdelemiş her bir tarafa, sanki dünya ya sevdalı Cemre'nin düştüğü son an. Poyraz ile lodos kavga edermiş ikindiden sonra poyraz fazla eserse kış uzar lodos fazla eserse bahar çabuk gelirmiş. Maysa ise çabuk gel Cemre çok geç kalma der.

Benzer Birkaç Maysa ve Bulut Hikayesi Daha!

Bu hikayeyi beğendiyseniz, neden Maysa ve Bulut koleksiyonumuzdaki diğer eğlenceli hikayelerden birini daha okumuyorsunuz: