Maysa ve Bulut: Yaylak Göçü

Maysa ve Bulut: Yaylak Göçü, Gülseri kervan başıdır. Kervan toplanmış göç vakti gelmiştir. Dualar edilir. Yaman dede güneş batar iken ay doğsun ay batarken güneş doğsun, üzerimizden aydınlık hiç eksik olmasın ev ece yıldızı kılavuzumuz olsun, derler bir ağızdan. Maysa bu senin ilk göçün Boncuk der. Kervan başı olmak çok zordur, devenin çan sesi ile adım atmalısın yola bakmalıyım der. Gülseri ne oldu kervanı durdur Maysa der. Maysa ise seslenir, kervan dursun kaya parçacıkları yuvarlanıp yolu kapatmıştır. Bu gece burada konaklamalıyız diye düşünür. Gülseri gece için çadırlar kurulur. Çok yağmur yağdığı için bataklık oluşmuş ve sürüler de bataklığa saplanmıştır. Maysa beni kurtarın baba dede dese de şu ipi tut bakalım der başka biri ve Maysa ipi tutar ve kurtulur.

Sabah olmuş kervan yoluna koyulmuştur artık, Maysa yeni yerleşim yerine gelmiştir ve artık inmek ister. Daha önce atkısını bağladığı ve ondan hiç ayrılmak istemediği ağacının yanına koşarak varır ve sana daha önce söz vermiştim bak geldim, benim ile beraber başka diyarlara göç eden siz kırlangıçlar da hoş geldiniz. Artık bahar geldi sen terlemezsin atkıyı çıkaralım der ve alır koşar ve Maysa kırlara yatar, Bulut ise çamura batmıştır. Balık tutar iken düştüm seni çıkartacağım o zaman acele et Maysa çamur beni içine çekiyor. Sıkı tut, Bulut atkıyı tut. Maysa, Bulutu kurtarmış daldığı uykudan uyanır ve arkadaşlık en kuvvetli atkıdan bile daha kuvvetlidir. Bunu unutma der Kınalıya.

Benzer Birkaç Maysa ve Bulut Hikayesi Daha!

Bu hikayeyi beğendiyseniz, neden Maysa ve Bulut koleksiyonumuzdaki diğer eğlenceli hikayelerden birini daha okumuyorsunuz: