Maysa ve Bulut: Okul Zamanı

Evet Öğretmen oğlum Yunus'un dediği gibi "İlim ilim bilmek ilim kendin bilmektir, sen kendini bilmez isen ilim nice okumaktır". Yaman Dede ise biz de tabiatın içinde yetiştirebildiğimiz kadar yetiştirdik çocukları. Öğretmen ise bundan eminim Dede der. Düzenli olarak artık okula gitmelerini istiyoruz.

Maysa ve Bulut

Maysa da okula gitmek ister hemen okuldan dönünce bize bildiğin her şeyi anlatırsın oldu mu Kızım? Bulut ise ben de anlatırım der. Öğretmen diğer kişilerden ve Yaman Dededen müsaade ister ve artık kalkmalıyım dedenin elini öper Güneş ana ise bu anne yoğurdudur. Bunu al afiyetle ye der ve Öğretmen obadan ayrılır. Çocukların hepsi bir aradadır ve yarın okula bu araba ile mi? gideceğiz Gül seri biraz tereddütte kalmıştır. Perçem sorar ne oldu kızım size kim yardım edecek? Biz okula gidersek Güneş Ana sen okula gitmelisin.

Yıllar önce bu taşların bu ovaların bu dağların ve ırmakların varlığında insan ömrü dediğin ne ki? Eski zamanlarda ezelden beri insanları diri tutan çalışmaktır. Çok eskiden bir kız varmış, bu kız çok çalışkan imiş sabah kalkar ilk önce ahırı temizler, sağdığı sütün birazı ile yoğurt kalanı ile peynir yaparmış. Babası onları pazara götürüp satar, kız ise diğer vaktini halı tezgahında halı dokuyarak geçirirmiş. Kızcağız gün boyu çok yorulduğu için gece yatağına yatar yatmaz uyurmuş. Bu yüzden kız hiç rüya görmezmiş. Kız bir gün su bakracına dereden su doldurmak için gitmiş dereye eğildiğinde kendi yüzünü görmüş, fakat yüzü çok somurtkan imiş çokta yorgun tam suyu dolduracağı zaman elinden düşürmüş.

Hayal balığı beni göremez ve de duyamazsın öyle taş gibi durma bana bir sinyal ver sinyali alınca sen denizci nedir bilir misin? Benim gibi dalgalar asi kardeşleri gemiler ise şefkatli anneleridir. Ufukta görünen karada hasretini çektiği yarenleridir. Denizden ayrılamazlar Beni herkes göremez beni hayalleri açık olanlar görür. Bana soru sor her şeyi sor İnsan hayatı o kadar renklidir ki farklı şeyleri keşfetme zamanıdır. Bırak bakracın orada kalsın sen eğlenmene bak onun için ki çocuklar okula gitmelisiniz.

Benzer Birkaç Maysa ve Bulut Hikayesi Daha!

Bu hikayeyi beğendiyseniz, neden Maysa ve Bulut koleksiyonumuzdaki diğer eğlenceli hikayelerden birini daha okumuyorsunuz: