Rafadan Tayfa 27. Bölüm Hikayesi (İz Peşinde)

Rafadan Tayfa 27. Bölüm Hikayesi (İz Peşinde)

Reklam

Rafadan Tayfa İz Peşinde
Rafadan Tayfa İz Peşinde
Mert sokakta yürürken Basri amcanın bahçesinden gelen seslere kulak verir. Basri amca bahçesini darmadağın eden Kamil ve Hayri'ye kızmaktadır. Bahçenin her tarafı dağılmış, masanın üzerindeki dut pekmezi yerlere dökülmüş, iplerde asılı olan biber kuruları yerlere saçılmıştır. Çocuklar ısrarla bunları kendilerin yapmadığını söyleseler de Basri amca bir türlü ikna olmaz. Mert daha fazla dayanamayıp yanlarına gelir. Basri amcaya arkadaşlarına çok güvendiğini söyleyip onları savunur. Basri amca sen onların avukatı mısın? diye çıkışınca Mert'den güç alan Hayri evet o bizim avukatımız der. Mert o sözün okul bittikten sonra geçerli olduğunu söyler. Basri amcaya olayı araştırıp gerçeği bulacağına dair söz verir. Basri amca eğer olayı çözerseniz sizi affederim deyince çocuklar sevinçle birbirlerine sarılırlar.

İki kardeş Mert ve Akın olayı aydınlatmak için kolları sıvarlar. Mert olayı baştan anlatın diye Hayri ve Kamil'e sorar ve anlatılanları not almaya başlar. Hayri olayı şöyle anlatır. '' Sabah mahalledeki büyük duvarın önünde sözleştiğimiz gibi Rüstem abiyi bekliyorduk. Beklerken biraz eğlenmek için duvara resimler çizmeye başladık. Tam Basri amcanın resmini çizmiştik ki arkamızda kendisini gördük. Pazara gidiyordu. Bize duvarı çizdiğimiz  için kızdı. Tam bu sırada Rüstem abi boya malzemeleri ile yanımıza geldi.'' Hayri'nin anlattıklarından olayın öğlen vaktinde olduğunu çıkaran Mert bunun önemli olabileceğini düşünür. Bu sırada Akın elinde bir biber kurusu ile koşarak  yanlarına gelir. Onu sokağın köşesinde bulduğunu, bahçeyi dağıtan her kim ise daha sonra dışarıya çıkmış olabileceğini düşünür. Bunun üzerine Kamil olayın devamını anlatmaya başlar. ''Biz mahalledeki duvarı boyamaya devam ederken Hale ve Sevim bize Fatma ninenin yaptığı ekmek arası köfteleri getirdiler. Ekmekleri yanımıza bırakıp gittiler. Tam yiyecektik ki Yumak ekmeklerden birini alıp kaçtı. Bütün mahallede onu kovalayıp durduk. Sonra da soluğu Basri amcanın bahçesinde aldık. Kesin bu işi Hale ve Sevim yapmıştır.'' Kamil'in anlattıklarını dikkatle dinleyen Mert ve Akın bunu kızların yapmasının mümkün olamayacağını düşünürler. Olayı iyice irdeleyen Mert ve Akın veriler toplamaya, bir takım hesaplamalar yapmaya başlarlar.

İşlerini bitirdiklerinde Basri amcanın bahçesinde toplanıp ufak bir mahkeme kurarlar. Basri amca gerçeği bulabildiniz mi diye sorar. Mert olay sırasında Hayri ve Kamil'in bahçede olmadıklarına dair kanıtlarının olduğunu söyler ve devam eder. ''Sizin pazara giderken adımlarınızı ölçüp hesapladık. Pazara gidip tekrar dönüşünüz tam bir saat on dakika sürdü. Bu da Kamil ve Hayri'nin duvarı boyamasıyla aynı süre. Yani siz pazardan geldiğinizde onların duvarı bitirip bahçeyi dağıtmaya zamanları kalmadığı anlamına gelir.'' Basri amca o zaman bahçeyi kim dağıttı diye sorunca Mert onu henüz bulamadıklarını söyler. Bu sırada Akın Yumak'ın tasmasında biber kurusu parçası bulup, buldum diye bağırır. Akın tüm olayı çözmüştür. Olayı şöyle anlatmaya başlar. ''Yumak ipte asılı olan biber kurularıyla oynarken ip kırılır ve çeker. Çekerken masanın üzerindeki pekmez kavanozlarınını kaydırıp yere düşürür. Pekmezlerin üzerine basınca patilerine yapışır. Bu sırada köfte ekmek kokusu alıp Hayri ve Kamil abimin yanına gider. Tabi patilerine yapışan pekmez her yere iz bırakır. Köfte ekmeklerden birini alıp bahçeye kaçar. Kamil ve Hayri abim peşinden bahçeye gelir. Tam bu sırada siz pazardan dönünce etrafı onların dağıttığını zannedersiniz.'' Akın olayı aydınlatınca çocuklar sevinçle birbirlerine sarılıp zıplamaya başlarlar. Basri amca hiçbir şey demeden içeriye gider. Çocuklar onun bu tavrına çok şaşırırlar. Bir süre sonra Basri amca elinde koca bir tabak dolusu katmer ve çökelekle gelir. Sizi tedirgin ettiğim için özür dilerim der. Bu ikrama en çok Hayri sevinir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder