Niloya: Ayakkabı Bağı

Niloya

Niloya: Ayakkabı Bağı; Niloya bahçede sek sek oynamaktadır. Murat ve Mete'de kenarda onu izlemektedir. Niloya çizgilerin üzerinde atlarken ayakkabısının bağı açık olduğu için üzerine basıp yere düşer. Mete ve Murat gülünce kendisi de gülmeye başlar. Murat ayakkabılarının bağını bağla yoksa yeniden düşebilirsin diye kardeşini uyarır. Niloya eğilip bağlamak ister fakat ayakkabı bağını bağlamayı bilmiyordur. Utandığı için bir şey diyemez. vaz geçtim ben böyle oynamak istiyorum der. Murat ve Mete top sektirmeye başlarlar. Daha sonra topu Niloya'ya atarlar. Niloya topu sektirirken yeniden bağcıklara takılıp düşer. Ağabeyi onu tekrar bağlaması için uyarır ama Niloya onu dinlemez ve bu sefer ip atlamaya karar verir. Mete ve Murat ipi sallar Niloya da atlamaya başlar. Küçük kız yine düşünce Murat sen sürekli düştüğün için oyun oynayamıyoruz der.

Bunu duyan Niloya Üzülür ve Tosbik'i de alıp içeriye gider. Hiç bir şey söylemeden annesinin yanından geçip koltuğa oturur. Annesi kızında bir tuhaflık olduğunu sezip yanına gelir. Niloya ayakkabılarının bağcıklarını bağlamayı bilmediği için çok üzgündür. Annesi ona üzülmemesini söyler. Ben sana öğretirim der. Niloya bunu duyunca keyfi yerine gelip bir şarkı söyler.

Niloya: Neşeli Kurabiyeler Şarkısı

  • Kaç Tosbiş'im kaç bağcıklar peşimizde,
  • Kaç yaşındayım bağlayamadım kendi kendime,
  • Kaç Tosbiş'im kaç arkadaşlar görmesin,
  • Bilmediğimi söyleyemiyorum hiç kimseye,
  • Kaç Tosbiş'im kaç anneme götür beni,
  • Kimse görmeden bağlasın dönelim geri,
  • Kaç Tosbiş'im kaç babama götür beni,
  • Kaç yaşına geldim artık öğrenmeliyim,
  • Kaç Tosbiş'im kaç bağcıklar peşimizde,
  • Kaç yaşındayım bağlayamadım kendi kendime,
  • Kaç Tosbiş'im kaç arkadaşlar görmesin,
  • Bilmediğimi söyleyemiyorum hiç kimseye,

Niloya ayakkabılarını bağlamış bahçeye geri dönmüştür. Mete ve Murat bu sırada uçurtma uçurmaktadır. Bu kez Mete'nin ayakkabısının bağcıkları açılmıştır. Koşarken takılıp düşer.Uçurtma elinden kaçıp havalanırken son anda Niloya yakalar. Mete'ye bağcıklarını bağlamasını söyler. Mete bağlamayı bilmediğini söyleyince Niloya ben sana öğretirim der. Eğilip arkadaşının bağcıklarını bağlar. Mete çok kolaymış ben de denemek istiyorum der. Bunun üzerine Niloya uçurtmanın ipini Mete'nin koluna bağlar. Mete eğilip ayakkabısını bağlar. Öğrettiği için Niloya'ya teşekkür eder.