Niloya: Hangi Renk

Niloya

Niloya: Hangi Renk, Niloya bahçeye resim malzemelerini çıkarıp annesi için bir resim yapmaya karar verir. Bir dere ve kenarına pembe bir gül çizer. Abisi Murat yanına gelip resmini çok beğendiğini, fakat gülü kırmızı renge boyamasını söyler. Annem kırmızı gülü çok sever der. Niloya abisine hak verip dediğini yapar. Gülü kırmızı renge boyar. Daha sonra arkadaşı Mine gelir. Mine en sevdiği rengin turuncu olduğunu, gülü turuncuya boyamasını söyler. Niloya önce turuncu gül olur mu diye düşünür. Sonra arkadaşını kırmamak için turuncuya boyar. Bu sırada diğer arkadaşı Elif gelir. Gül güzel olmuş ama resimde hiç pembe yok, nehiri pembeye boyamalısın der. Niloya kırmamak için onun da dediğini yapar. Fakat üst üste boyandığından resmin bütün renkleri birbirine karışıp çok kötü olmuştur. Niloya çok üzülür. Bu sırada babası yanına gelir. Neden üzgün olduğunu sorar. Niloya resimi hakkında herkesin bir fikir verdiğini sonuçta resmin çok kötü olduğunu söyler. Babası bu senin resmin o yüzden renklere senin karar vermen lazım der. Bunun üzerine Niloya bir şarkı söyler.

Niloya: Hangi Renk Şarkısı

  • Gök yüzü mavi, nehir mavi,
  • Ne güzel bir renksin sen boya beni mavi,
  • Balıklar mavi, çiçekler mavi,
  • Ne kadar hoş renksin sen boya beni mavi,
  • Gökyüzü neden mavi, peki bu nehir,
  • Denizler niçin mavi,
  • Ne güzel bir renksin sen boya beni mavi,

En sonunda Niloya kendi zevkine göre resmini boyayıp tamamlar. Mete yanına gelip resme bir de araba eklemelisin der. Niloya bu benim resmim, o yüzden böyle olmasını istiyorum diye cevap verir. Resmini alıp annesine götürür. Annesi resmi çok beğenip, kızına teşekkür eder.