Niloya: Karada Bir Balık

Niloya Hikayeleri

Niloya: Karada Bir Balık, Niloya Karadeniz kıyılarında renkli taş toplarken karaya vurmuş bir balık görür. Bu balığın burada ne işi var, denizde olması gerekmiyor mu diye düşünüp babasından yardım istemek için yanına koşar. Babası başta kızına inanmaz onun hayal gördüğünü zanneder fakat Niloya öyle çok ısrar eder ki gidip bakmaya karar verir. Etrafa bakınırlar ama balığı bir türlü göremezler. Böylece tekrar eve dönerler. Fakat balık Niloya'nın aklından bir türlü çıkmaz. Bahçede ağabeyi Murat ve Mete'ye balığı anlatır. Onlar da başta inanmazlar. Niloya o balığın daha önce hiç görmediği bir tür olduğu için kitaptan resimlere bakar. Onun bir balina olduğunu anlar ve dedesine söyler. Daha sonra bir şarkı söyler.

Niloya: Karada Bir Balık Şarkısı

  • Kocaman bir balık gördüm karada,
  • Anlamadım ki ne işi var orada,
  • Balık dediğin denizin içinde olur,
  • Çok yorulmuş olabilir mi acaba,
  • Kocaman bir balık gördüm karada,
  • Ne babam ne dedem inanmadı bana,
  • Sanki balık benden yardım istiyordu,
  • Tekrar denize girmek yüzmek istiyordu,
  • Ne olur dedecim bir dinleyin beni,
  • Birlikte bakalım hayal mi gerçek mi,
  • Sanki balık benden yardım istiyordu,
  • Tekrar denize girmek yüzmek istiyordu,

Etraftaki herkesi toplayıp sahile geri giderler. Taşların arasına sıkışmış balinayı herkes görür. Niloya'ya hak verirler. Hemen tekneye binip balinayı iplerle denize doğru çekerler. Balina başıyla onlara selam verip, teşekkür eder.