Niloya: Karagöz ile Hacivat

Niloya

Niloya: Karagöz ile Hacivat, köy meydanındaki çeşmenin suyu kesilmiştir. Niloya'nın babası, dedesi ve Mete'nin babası çeşmenin başında suyun neden kesildiğini anlamaya çalışırlar. Onları az ileride dinleyen Niloya ve Mete ileride yerlerin suyla dolduğunu görürler. Gidip baktıklarında borunun patlamış olduğunu görürler. Hemen büyüklerine haber vermeye giderler. Büyükler o kadar hararetli konuşuyordur ki onları dinlemezler. Niloya ve Mete vazgeçip giderler. Yürürken komik bir şekilde atışırlar. Arkalarında yürüyen Murat onlara gülmeye başlar. Tıpkı Hacivat ve Karagöz gibi atışıyorsunuz der. Bu söyledikleri Niloya'ya bir fikir verir. Büyüklere kendimizi nasıl dinleteceğimizi buldum der ve bir şarkı söyler.

Karagöz ile Hacivat Oyunu

  • İlahi Karagözüm sen de babam gibi beni dinlemiyorsun!
  • Bir planımız var anlamıyorsun!
  • Göster bize Hacı cav cav sahne nerede?
  • Oyunumuz başlasın izleyin siz de.

Çocuklar çeşmenin başına Karagöz perdesi getirirler. Büyükler hararetli bir şekilde konuşurken Murat onlara dinleyin size bir oyunumuz var der. Niloya ve Mete Hacivat ve Karagöz oynatarak durumu anlatmaya çalışırlar.

Niloya Karagöz ile Hacivat Oyunu Oynuyor!

  • Hacıvat: Karagözüm gördün mü çeşmenin suyu kesilmiş.
  • Karagöz: Ne iki gözüm iki çeşme mi?
  • Hacıvat: Yok Karagözüm boru patlamış da çeşmenin suyu kesilmiş.
  • Karagöz: Ne demek patlamak ayıp olmuyor mu Hacivatım.
  • Hacıvat: Yok Karagözüm büyükler bizi biraz daha dinlemezse su boşa akmaya devam edecek.
  • Karagöz: Patlayan boruyu gözünle gördün mü Hacivatım.
  • Hacıvat: Gördüm tabi Karagözüm ilerideki çalının arkasında yerden su fışkırıyor. Karagözüm ben vazifemi yaptım büyüklere söyledim.
  • Karagöz: Gel bir daha söyleyelim. Bu defa kesin dinleyecekler.

Çocuklar oyunu bitirince büyükler gidip patlak boruyu tamir ederler. Babası çocuklara hem teşekkür eder hem de onlardan özür diler.