Rafadan Tayfa: Büyük Sır

Rafadan Tayfa: Büyük Sır bölümünde Rafadan Tayfa sokakta ikişer gruba ayrılıp "dokuz kiremit" oyunu oynarlar. Kamil ve Akın bir grup, Hayri ve Mert diğer grup olurlar. Sırayla yerdeki kiremitleri devirip bir oyuncu diğerini topla vurmaya çalışırken diğeri yerdeki kiremitleri üst üste dizip puan almaya çalışır. Bu şekilde Akın ve Kamil oyunu kazanır. Oyun bitince dinlenmek için banka otururlar. Mert dikkatli olmadığı için Hayri'ye kızıp durur. Bu sırada Akın Kamil'e son oyunda iyice devleştin deyince Kamil ve Mert aralarında gülüşürler. Akın sebebini sorunca Hayri kızar ve durumu geçiştirirler. Akın gizledikleri bir şeyler var diye şüphelenir.

Rafadan Tayfa Hikayeleri

Aradan biraz zaman geçer. Kamil bakkalın siparişlerini dağıtırken Akın yanına gelip Hayri'nin neden kızdığını sorar. Kamil bunun bir sır olduğunu, söylememek için Hayri' ye söz verdiğini söyler. Kamil'den hiç bir şey öğrenemeyen Akın gece boyunca merakından yatakta dönüp durur. Mert ona artık uyumasını söyleyince Akın ağabeyine Hayri'nin sırrını sorar. Mert de aynı şekilde söz verdiğini söyleyemeyeceğini söyler. Hiç bir umudu kalmayan Akın çaresizce koyunları sayarak uyur.

Ertesi gün Kamil dükkanda ödevini yapmaktadır. Akın onun dikkatini çekmek için defalarca dükkanın önünden geçer. Kamil havuz problemine öyle dalmıştır ki Akın'ı görmez bile. Akın en sonunda içeriye girip büyük sır hakkında Kamil' in ağzını arar. Kamil sel verip sır vermez. Eğer çok merak ediyorsan git Hayri'ye sor der. Nasıl olsa bu onun sırrı der. Bu fikir Akın'ın kafasına yatar. Uygun bir zamanını bulup Hayri'ye sormaya karar verir.

Hayri yolda yürürken Akın peşinden adım adım takip eder. Hayri takip edildiğini anlayıp Akın'ı yakalar. Akın daha fazla dayanamayıp büyük sırrı sorar. Hayri arkadaşları sırrını söylemediği için keyiflenip oynamaya başlar. Akın umutsuzca son bir kez daha sorar. Hayri biraz düşünüp anlatmaya karar verir. Ne de olsa sen de benim bir arkadaşımsın der. Birlikte meydandaki banka gelip otururlar. Hayri anlatmaya başlar. "Biz çok küçükken burada yine birlikte oyunlar oynardık. Bir gün eski kamyonetin kapısını açmak için Kamil'le yarıştık. Benim boyum kapıya yetmedi. Bu duruma çok üzülüp yarın dev olup geleceğim dedim. Kamil ve Mert bana güldüler. Ben de kendimi bir dev olarak hayal ettim. Daha sonra kendime gelip ağlamaya başladım. Kamil ve Mert beni ağlarken gördüler. İşte o gün ağladığımı kimseye söylememeye söz verdiler" der. Akın büyük sır dediğiniz bu muydu diye hayal kırıklığına uğrar. Hayri sırrın büyüğü küçüğü olmaz, önemli olan onu saklayacak arkadaşlarının olması der. Daha sonra ikisi birlikte dokuz kiremit oynamaya giderler.