Niloya: Arı

Niloya

Niloya: Arı; Niloya, Tospik ile birlikte derede yüzünü yıkarken bir bal arısı gelir. Niloya arıdan korkup eve doğru kaçar. Ailesi bahçede kahvaltı yapıyordur. Niloya çok acıktığı için hemen masaya oturur. Masadaki tereyağı ve balı afiyetle yeyip üzerine de bir bardak süt içer. Bu sırada arı yine gelir. Niloya'nın korktuğunu gören Murat kımıldamadan durursan zarar vermez der. Bunun üzerine Niloya hiç kımıldamadan bir süre bekler. Arı oradan uzaklaşınca Niloya masadan kalkıp arıyı takip etmeye başlar. Kırlarda uçan arı bir çiçeğe konup bal toplar. Daha sonra da ağaçta ki kovana doğru uçar. Niloya arıyı adım adım takip eder. Ağaçta ki kovanı görüp ne olduğuna bir anlam veremez. Ta ki yüzüne bir parça bal damlayana kadar. Bunun üzerine Niloya bir şarkı söyler.

Niloya: Arı Şarkısı

  • Vız vız vız uçuyor arı,
  • Nehirde kırlarda ormanda,
  • Vız vız vız çalışıyor arı,
  • Bal yapıyor sana bana,
  • Topraktan çiçeğe, çiçekten arıya,
  • Toplar arılar hepsini kovanlara,
  • Bal yapmayı sadece arılar bilir,
  • Kovanlar bal dolunca soframıza gelir,
  • Vız vız vız çok çalışıyorlar,
  • Bal yapıyorlar sana bana hepimize,

Murat sessizce Niloya'nın yanına gelip sakın korkma der. Niloya artık onlardan korkmuyorum, onlar bizim için bal yapıyorlar, onlar olmasaydı nasıl bal yerdik der ve gülerek uzaklaşır.