Niloya: Balıklar Şekil Şekil

Niloya

Niloya: Balıklar Şekil Şekil; Niloya köprünün üzerinde balıkları izlerken Mete de yanında arabası ile oynar. Birçok balık bir araya gelip şekiller yaparlar. Niloya onları iligi ile izlerken Mete'yi de çağırır. Mete arabasına öyle dalmıştır ki onu duymaz bile. Niloya tekrar seslenip balıklar araba şekli yaptılar der. Mete onu yanlış anlar. Herkesin arabası var bir benim yok deyip koşarak gider. Niloya arkasından beni yanlış anladın diye seslenir. Tekrar balıklara döner. Balıklar bu sefer bir kaplumbağa şekli yaparlar. Niloya mutluluktan bir şarkı söyler.

Niloya: Balıklar Şekil Şekil Şarkısı

  • Akın akın yüzüyor balıklar,
  • Irmağı şenlendiriyorlar,
  • Neşeyle kulaç atıyorlar,
  • Suları renklendiriyorlar,
  • Irmak ırmak ne renklisin böyle,
  • Balıklar yüzüyor değişik şekillerde,

Bu sırada Mete kamelyada kitap okuyan Murat'ın yanına gelip duydun mu balıkların bile arabası varmış der. Murat kitaba öyle dalmıştır ki Mete'yi yarım dinleyip yanlış anlar. Dereye araba mı düşmüş deyip telaşlanır. Hemen babasına haber vermeye gider. Babasına söyleyince o da deden ve Hasan amcaya söyleyelim der. Hepsi birlikte dereye koşarken Mete görür. Nereye gidiyorsunuz diye sorar. Babası Hasan amca dereye araba düşmüş deyince Mete de onlara katılır. Dere kenarındaki Niloya'nın yanına gelip deredeki arabayı gördün mü diye sorarlar.

Niloya evet ama şimdi de fındık oldular der ve balıkları gösterir. Babası Murat'a araba düştüğünü nereden duydun der. Murat, Mete söyledi deyince Mete sen beni yanlış anladın, ben balıkların bile arabası var dedim der. Bunu da Niloya'nın söylediğini söyler. Niloya sen de beni yanlış anladın, ben deredeki balıklar şekilden şekle giriyor dedim deyince gerçek anlaşılır. Birbirlerini can kulağı ile dinlemedikleri için yanlış anlamalar olmuştur. Hepsi bu duruma gülmeye başlar.