Niloya: Çok Şeker Yedim

Niloya

Niloya: Çok Şeker Yedim; Niloya bayram sonrası topladığı şekerleri afiyetle yerken annesi elinde elektrik süpürgesi ile içeriye gelir. Yerleri süpürürken bir anda elektrikler kesilir. Bu sırada Niloya şeker yerken bir anda dişi ağrımaya başlar. Annesi bu kadar çok şeker yememesini söyler. Niloya haklısın anneciğim galiba çok yedim der. Küçük kız diş ağrısından kıvranırken annesi dişçiye gitmeleri gerektiğini söyler. Niloya diş doktorundan korktuğu için bin bir bahane üretir. Önce elektrikler kesildi bugün gidemeyiz der. Elektrikler gelince de yağmur başladı bugün olmaz der.

Öğle yemeğini yerken Niloya diş ağrısından kıvranmaya devam eder. Annesi ısrarla doktora gitmeleri gerektiğini söyler. Niloya bu sefer Tospik uyuyor gidemeyiz deyip odasına gider. Niloya'nın dişi o kadar çok ağrıyordur ki konuşmaya bile mecali kalmaz. İşaretlerle annesine doktora gitmek istediğini söyler.

Niloya: Çok Şeker Yedim Şarkısı

  • Pembe bir şeker yedim çok güzel,
  • Yeşil bir şeker yedim çok güzel,
  • Sarı bir şeker yedim çok güzel,
  • Bir tane daha yedim,
  • Çok kötü dişim ağrıyor,
  • Doktora gittik doktor çürüyebilir diyor,
  • Bir daha bu kadar şeker yemeyeceğim,
  • Her gün dişlerimi fırçalayacağım,

O gün Niloya doktora gider. Korktuğu gibi olmaz ve diş ağrısından kurtulur. Evde bir sonraki kontrolü sabırsızlıkla bekler.