Niloya'nın Bahçesi

Niloya

Niloya'nın Bahçesi, annesi ve babaannesi bahçede çalışırken Niloya yanlarına gelip yardım etmek istediğini söyler. Annesi işlerin bittiğini eğer isterse çevredeki diğer canlılara yardım edebileceğini söyler. Niloya başta annesinin ne demek istediğini anlamaz. Etrafına bakınıp durur. Babaannesi boynu bükük bir fidanı doğrultup ona destek yapar. Gördün mü fidan başını eğip bizden yardım istiyor der. Bunu üzerine Niloya çevresine daha dikkatli bakıp bekleyin beni canlılar Niloya yardıma geliyor der.

Çiçeklerden bal toplayan arıları görüp onlara yardım etmeye karar verir. Saksıdaki çiçeği kovanın yanına getirip ondan bal almalarını sağlar. Onlara daha fazla çiçek lazım diye düşünüp bahçedeki çiçekleri sulamaya başlar. Sonra da onlara bir şarkı söyler.

Niloya'nın Bahçesi Şarkısı

  • Duydunuz mu çiçekler ne diyor,
  • İlgi lazım bize,
  • Yoksa nasıl renk veririz bahçelere,
  • Duydunuz mu arılar ne diyor,
  • Çiçek lazım bize,
  • Yoksa nasıl bal yaparız sizlere,
  • Duydunuz mu fidanlar ne diyor,
  • Su lazım bize,
  • Yoksa nasıl uzanırız gök yüzüne,
  • Tabi tabi bak sana bir şey söylüyor,
  • Dili yok belki ama,
  • Senden yardım bekliyor.

Günler sonra Niloya fidanın büyüdüğünü görüp yanındaki desteği kaldırır. Artık buna ihtiyacın yok der. Az ilerideki fidanın boynunu bükük görüp onun yanına destek verir. Keçi gelip yapraklarını yemek üzereyken ona engel olur. Onu gören babaannesi torununa aferin der. Kendisi ile gurur duyduğunu söyler.