Minik Yağmur Damlası Yama

Minik Yağmur Damlası Yama, güneş bulutların arkasına giriyordu. Gökyüzünü gri bulutlar kaplıyor, rüzgar ise daha bir sert esiyordu. Minik yağmur damlası Yama, çok heyecanlıydı. Artık yağmur olup annesinden ayrılacaktı.

Eğitici ve Öğretici Çocuk Hikayeleri

Yeryüzüne düşecek maceradan maceraya koşacaktı. Sonra tekrar annesinin yanına gelecekti. Sonunda beklediği an geldi. Yama annesi bulutu öptü.

Anne bulut: Kendine dikkat et Yama, diyerek minik yağmur damlasına el salladı. Yama "Hoop" diye zıplayarak yeryüzüne inmeye başladı. Rüzgar Yama'yı bir o yana bir bu yana savurmaya başladı. Yama yeni sürülmüş bir tarlanın üstüne düşüverdi. Birkaç parçaya bölünüp toprağın içine girdi. Toprağın içinde yavru bir tohum vardı.

Tohum: Merhaba ben Tohumcuk, dedi gülümseyerek. Yama, merhaba Tohumcuk. Benim adım minik yağmur damlası Yama, galiba beni bekliyordun, dedi.

Tohum: Vallahi bilemiyorum. Beni toprak anaya ektiler. Sonra da burada bekle dediler. Yavru tohumun sözleri Yama'yı çok güldürdü.

Yama: Ne sevimli bir tohumsun sen sana burada beklemeni her kim söylemişse doğru söylemiş. Toprak anadan vitamin ve mineralleri alacaksın. Bu sırada ben de sana gereken nemi sağlayacağım. Sonra büyümeye başlayacaksın. Önce filizleneceksin.

Tohum: Filizlenmek mi? O da ne? Bana ne olacak? Yoksa ölecek miyim? dedi. Yama'nın sözünü keserek. Yama yine kahkahalarla gülmeye başladı. Tohumcuk ise korku dolu bakışlarla Yama'ya bakmaya devam ediyordu.

Yama: Merak etme filizlenmek kötü bir şey değildir. Büyümenin ilk aşamasıdır. Filizlendikten sonra teyzeyi göreceksin. Yani başını topraktan dışarıya çıkaracaksın. Şimdi kahve rengi olan kabuğunu üstünden çıkaracaksın. Gövdenden çıkan köklerinle toprak anaya sarılacaksın. Dalların ve yaprakların kolların olacak. Yemyeşil güzel bir filiz olacaksın. Büyüyeceksin, büyüyeceksin ve bu arada büyüyünce ne olacaksın? Sana bakınca anlayamıyorum. Çünkü tohumlar birbirine benzerler, dedi merak içerisinde.

Tohum: Büyüyünce annem gibi güzel bir meşe ağacı olacağım. Yama anlatmaya devam et. Sonra ne olacak? Sen hep benimle mi kalacaksın. Çok heyecanlıyım doğrusu. Yama biraz durdu ve : tamam o zaman beni dikkatlice dinlemeye devam et. İkimizde de büyük değişiklikler olacak. Sen filiz olduktan sonra toprak ana, yağmurlar, güneş teyze, rüzgar ağabey yani bütün doğa seni büyütmeye başlayacak. Ben ise birkaç gün içinde güneş teyzenin ısısı sayesinde buharlaşacağım. Yani duman gibi bir şey olup hafifleyeceğim. O kadar hafif olacağım ki gökyüzüne uçmaya başlayacağım. Buhar kardeşlerimle bulut annemin kucağına doluşacağız. Yeni maceralara atılmak için çoğalmayı ve soğuk havayı beklemeye başlayacağız.

Tohum: Yaşasın! Ne kadar ilginç bir hayat yaşayacağım. İyi ki seninle tanışmışım. Yama ve Tohumcuk iki iyi arkadaş oldular. Yama, Tohumcuk'un filizlenebilmesi için elinden geleni yaptı. Bir hafta sonra Tohumcuk filizlenmeye başladı. Yama ise gittikçe daha çok hafifliyordu. Güneş teyzenin havayı iyice ısıttığı bir gün.

Yama: Sevgili dostum Tohumcuk. Bir maceranın daha sonuna geldik ben gökyüzüne, anneciğim yanına gitmeliyim seni tanıdığım için çok mutluyum doğrusu, dedi tebessüm ederek.

Tohum: Demek ayrılık vakti geldi. Yama, bana çok şey öğrettin. Sana çok teşekkür ediyorum. Umarım bir gün yeniden üzerime damlarsın. Annem buluta, rüzgar ağabeye, güneş teyzeye selamımı götür. Kendine iyi bak. Yama ile Tohumcuk son kez birbirlerine sarıldılar. Yama sıkıca sarılmanın verdiği ısı ile bir anda buhar oldu. Hızla gökyüzüne uçtu. Annesinin kucağına zıpladı. Yeryüzünde yaşadıklarını heyecan için de anlatmaya başladı.

Benzer Birkaç Çocuk Hikayesi Daha!

Bu hikayeyi beğendiyseniz, neden koleksiyonumuzdaki diğer eğlenceli hikayelerden birini daha okumuyorsunuz: