Niloya: Halı

Niloya Hikayeleri

Niloya: Halı, Niloya annesinin yıllar önce genç bir kızken dokuduğu halıyı görüp seyreder. Üzerindeki renkler ve figürler o kadar güzeldir ki hayran kalır. Kamelyada kitap okuyan dedesi eskiden kızlar dileklerini hayallerini halıya dokurlardı der. Niloya yanına gelen annesine halıya dokunduğun dileğin neydi anneciğim diye sorar. Annesi söyleyemem onu sen bul der. Bunun üzerine Niloya da bir halı dokumak ister ve bir şarkı söyler.

Niloya: Halı Şarkısı

  • İşte ben de halı dokuyorum,
  • Bu desenler benim hayallerim,
  • Artık ben de halı dokuyorum,
  • Bu desenler benim sevdiklerim,
  • Annemin de bir halısı varmış,
  • Dileğini desenlerle yazmış,
  • Annemin de hayalleri varmış,
  • Düşlerini sırlarını yazmış,
  • İşte ben de halı dokuyorum,
  • Bu desenler benim hayallerim,

Niloya dedesinin hazırladığı tezgahta halısını dokuyup annesinin yanına gelir. Halıyı göstermeden önce annesinin dileğini ve hayallerini öğrenmek için bir kaç tahminde bulunur. Fakat bir türlü bulamaz. Daha fazla dayanamayıp senin dileğini bulamadım ama senin için bir halı dokudum anneciğim der ve halısını gösterir.

Halının üzerine bütün ailesinin ve Tospik'in resmini dokumuştur. Annesi sevgiyle kızına sarılırken işte şimdi dileğim gerçek oldu der. Niloya dileğin neydi ki diye sorunca sizin gibi güzel, akıllı ve çalışkan evlatlar istemiştim der.