Niloya: Yeni Araba

Niloya

Niloya: Yeni Araba, Niloya kaplumbağa Tosbik ile dere kenarında uzanmış sıkıntıdan bir o yana bir bu yana dönüp durur. O kadar çok sıkıldım ki canım hiç bir şey yapmak istemiyor der Tosbik'e. Bu sırada arkadaşı Mete gelip kendisini bahçelerinde oynamaya çağırır. Niloya az ilerideki arabaya bakıp keşke bir arabam olsaydı onunla gelirdim der. Mete arabaya ne gerek var bizim bahçe az ileride der. Niloya gelmek istemediğini söyleyince Mete sen bilirsin deyip uzaklaşır. Az ileride dedesi ve babası depodaki eski eşyaları dışarıya çıkarıp düzenlemektedir. Belki orada eğlenceli bir şeyler bulurum diye yanlarına gider. Dedesine burada ne yaptıklarını sorar. Dedesi eski eşyaları düzenleyip işe yara bir şeyler yapabilir miyiz diye bakıyoruz der. Eski tahta parçalarını çivi ile çakıp bir oturak yapar. Niloya'nın aklına bir fikir gelmiştir. İki tane teker bulup babasına bunlardan daha var mı diye sorar. Babası var ama onlarla ne yapacaksın diye sorunca Niloya yep yeni bir şeyler yapacağım diye cevap verir ve bir şarkı söyleyerek işe koyulur.

Niloya: Yeni Araba Şarkısı

  • Bir tekerlek buldum babamın çocukluğundan,
  • Tahta bir sıra buldum dedemin anılarından,
  • Aldım bu parçaları koyuldum işe,
  • Çok güzel bir araba yaptım kendime,
  • Düt düt düt Mete arabama bak,
  • Düt düt düt Tosbik'im gel sen de bak,
  • Haydi gelin arabaya köyü gezelim,
  • Canımızın istediği her yere gidelim,
  • Düt düt düt arabaya binelim,
  • Düt düt düt haydi gelin gezelim,

Babası ve dedesinin yardımıyla eski parçalardan harika bir araba yaparlar. Yardımları için onlara teşekkür edip arabasıyla Mete'nin evine doğru yola çıkar. Mete bahçede misket oynamaktadır. Niloya'nın yeni tahta arabasını görünce çok beğenir. Niloya hadi canımızın istediği yere gidelim arabayla deyince Mete arkadan arabayı ittirip iki arkadaş keyifle eğlenmeye başlarlar.