Niloya: Bisiklet

Niloya

Niloya: Bisiklet; Niloya üç tekerli bisikleti ile dolaşırken bu bisikletin artık kendine küçük geldiğini düşünür. Bu sırada dikkatini uçmayı öğrenen küçük bir kuş çeker. Anne kuş yavru kuşu uçması için yuvadan aşağıya atar. Yavru kuş önce korkar sonra uçmaya başlar. Niloya onlara dalmış izlerken Murat arkadan gözlerini kapatıp sana bir sürprizimiz var der. Gözlerini açınca Niloya yeni dört tekerli bisikletini görür. Hemen babasına ve Murat'a sarılıp teşekkür eder. İki kardeş bisikletlerine binip gezmek isterler. Niloya yalnız sürmekten korkmaktadır. Babası alışana kadar ben yanında olacağım deyince rahatlayıp bir şarkı söyler.

Niloya: Bisiklet Şarkısı

  • Zır zır diye öter bisikletimin zili,
  • Bir iki üç dört, dört tekerlekli benim bisikletim,
  • Zır zır diye öter bisikletimin zili,
  • Bir iki üç dört, dört tekerlekli benim bisikletim,
  • Bisiklete binerim kırlarda gezerim,
  • Bisiklete binerim parklarda gezerim,
  • Bisikletime biner her yere giderim,
  • Herkesi geçerim, benim güzel bisikletim,

Bisikletle dolaşırken babası ve Murat bir anda durup beklerler. Niloya kendi başına bisiklet sürmeye devam eder. Babasının yanında olmadığını fark edince biraz korkar. Bu sırada uçmayı öğrenen küçük kuşu görüp ondan cesaret alır. Anne kuş yavrusu uçmayı öğrensin diye onu yalnız bırakıyor. Babam da ben bisiklet sürmeyi öğreneyim diye beni yalnız bıraktı diye düşünür. İyıce cesaretlenen Niloya kendi başına korkmadan bisikletini sürer.